By: Global Fashion Agenda and Boston Consulting Group
Published: 2019
Access full report εδώ.
The 2019 Pulse Score1 shows that the fashion industry has improved its social and environmental performance in the past year, but at a slower rate than the previous year. Despite this improvement, the fashion industry is still far from sustainable. Furthermore, the findings demonstrate that fashion companies are not implementing sustainable solutions fast enough to counterbalance negative environmental and social impacts of the rapidly growing fashion industry. If the Pulse Score stays on its current trajectory, the gap between industry output and the Pulse Score will widen. About 40% of the industry havenot yet reached beyond Phase One of the Pulse Curve. 2 As a result, if the industry does not implement changes at a faster rate, it will not be able to achieve the United Nations Sustainable Development Goals or meet the Paris Agreement.
The owenrs of this report call upon industry leaders to increase their pace towards a deeper and more systemic change. Companies must push harder, with more focused and coordinated efforts, to overcome technological and economic limitations that hinder progress.
Read more at the full report.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.
Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.
Εάν απενεργοποιήσετε αυτό το cookie, δεν θα μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε αυτόν τον ιστότοπο θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε ή να απενεργοποιήσετε ξανά τα cookies.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Πολιτική Cookie